Į meniu Į turinį
Keisti kontrastąRašykite administratoriuiSuraskite mus FACEBOOK'eDUK
Į pradžiąSvetainės medis

Vertikalus pagrindinis


Naujienų prenumerata
Naujienos
Sociokultūrinės naujienos
Pradžia

Naujienos

Naujas „Susisiekimo paslaugų“ planas: VTIS – Vilniaus transporto informavimo sistema

Sausio mėnesį vyko susitikimas su Sį "Susisiekimo paslaugos", kuriame dalyvavo ir keletas neregių. "Susisiekimo paslaugų" atstovai pristatė naują, akliesiems ir silpnaregiams kuriamą Vilniaus viešojo transporto informavimo sistemą. Specialioje interneto svetainėje, neregys ar silpnaregis susikuria savo paskyrą, kurioje, prieš keliaudamas norimu maršrutu, tą maršrutą į ją įsideda. Gali susidėti ir visus ar dažniausiai naudojamus maršrutus bei koreguoti juos nors ir kasdien. Neregio pažymėtą maršrutą "matytų" tuo maršrutu važiuojanti transporto priemonė, o jo turimas pultelis, veikiantis bluetooth ryšiu, suaktyvintų toje priemonėje esantį garsinį švyturį. Suaktyvintas švyturys per transporto priemonės išorėje įmontuotą garsiakalbį informuotų apie atvykusį į stotelę reikalingą troleibusą ar autobusą. Vienas iš sistemos privalumų, kadangi būtų galimybė į savo paskyrą susidėti tik reikiamus maršrutus, kalbėtų tik tos transporto priemonės, kurios neregiui ar silpnaregiui reikalingos, o kitos - tylėtų.

Susitikime dalyvavusių neregių nuomone, asmeniškai jiems ir jų manymu jaunimui, šis variantas tinkamas, tačiau iškyla klausimas, ką daryti žmonėms, kurie patys nesinaudoja nei kompiuteriais, nei išmaniaisiais įrenginiais, o tokių žmonių tarp aklųjų ir silpnaregių tikrai esama. Išeitis vienintelė: prašyti, kad paskyrą sukurtų ir norimą maršrutą ar maršrutus pažymėtų socialinis darbuotojas, ar šalia esantis ir kompiuteriu besinaudojantis žmogus.

Paklausus kuo netiko KVT balso principas su mobiliąja aplikacija išmaniajame įrenginyje, pagrindinis argumentas buvo, kad norima sukurti tokią sistemą, kurios pagalba būtų galima išvengti kuo daugiau žmogiškųjų ar technikos klaidų, t.y. kai naudotojas neįsijungia bluetooth ryšio, senų išmaniųjų aparatų netinkamo veikimo, skirtingų bluetooth ryšio standartų, nestabilaus išmaniųjų aparatų veikimo po įvairių atnaujinimų, taip išvengiant ir nepagrįstų nusiskundimų sistema.

Prisiminus įgarsinto transporto istoriją, kuri tęsiasi nuo 2004 metų, paklausėme, ar nebus tai dar vienas pažadas? Anot "Susisiekimo paslaugų" atstovo, šį kartą taip nebeatsitiks, sutarta bendradarbiauti, dalintis informacija. Kaip šis bendradarbiavimas vyks tikrovėje, parodys laikas.   

Sistema dar tik pradinėje stadijoje ir tikrai nėra aiški, negavome atsakymų į visus klausimus, pvz., ar pultelis visada bus įjungtas? Jei taip, reikia ar nereikia, tiesiog vaikštant po miestą, viešasis transportas kalbės, jei stotelė po gyvenamosios vietos langais, jis vėl kalbės, bet gal tai visai nesvarbu? Kadangi, neregiai ir silpnaregiai geriausiai žino keliavimo viešuoju transportu niuansus nematant, yra susidūrę su įvairiais patogumais / nepatogumais, prašome Jūsų padiskutuoti apie sistemos tinkamumą, trūkumus ir užduoti klausimus, kuriuos pateiksime „Susisiekimo paslaugoms“.